Transformă-ți personajul preferat în cititor-Superblog, Proba 16

Hello, helloooooo!!Sunt Iuliana şi am revenit cu un nou articol din cadrul competiţiei Superblog!Proba de astăzi este una pe care o aşteptam de mult timp, una despre cărţi.

Închipuieşte-ţi că eşti personajul tău preferat din multitudinea de cărţi pe care Editura RAO le aduce, an de an, în librării. Deschide lumea cărților, îmbracă haina personajului, respiră adânc aerul care îl înconjoară și plimbă-te prin locurile unde merge el. Pătrunde în lumea lui, apoi gândeşte-te: oare ce carte îi place, ce carte l-a format sau ce carte (sau cărţi) l-ar ajuta într-un moment crucial? Descrie cartea sau cărţile, explică de ce ai ales aşa pentru el, de ce crezi că i-ar plăcea sau că l-ar ajuta, ce schimbări ar putea produce această carte – în modul de a vedea lucrurile, de a se raporta la sine şi la lume, în comportamentul sau atitudinea lui. Cuvântul cheie este verbul a plăcea. Alege, deci, alege o carte care îţi place cu adevărat, fie că este vorba despre ficţiune, non-ficţiune, carte pentru tineri, adulţi, copii.

Istoria unei edituri este construită, an de an, prin cărţile pe care le aduce cititorilor. La cei peste 23 de ani ai săi, RAO numără mii de cărţi, sute de autori și milioane de pagini, destinate copiilor, adulţilor, pasionaţilor de literatură, istorie, memorialistică. Sigur, cifrele sunt importante, dar şi mai important este ceea ce am încercat să clădim: o obişnuinţă a cititului, a gustului pentru lectură, pentru cultură.


Cartea pe care am ales-o este  Caraval de Stephanie Garber.

stephanie-garber-caraval.jpg

Pusă în faţa unei căsătorii aranjate, Scarlett şi-a pierdut speranţa de
a vedea îndepărtatul Caraval, unde anual se ţin reprezentaţii. Sora ei,
Tella, reuşeşte totuşi să o ducă la spectacol, dar este răpită. În acest
sezon, se pare că jocul se învârte în jurul Tellei, iar cine o va găsi
va fi declarat câştigator

Şi tu, dragă cititorule, te vei întreba: De ce? Ei bine pentru că în primul rând, am adorat cartea (dacă vreţi să vedeţi mai multe detalii am făcut o recenzie pe Booknation.ro ) iar apoi pentru că personajele principale au o legătură foarte strânsă şi se iubesc foarte mult.

Caraval-prize-packs-1.jpg

Scarlett şi Donatella, protagonistele, se văd propulsate fără drept de apel în magia jocului Caraval. Mister, minciuni, curaj dar şi isteţime. Caraval le are pe toate.

Dacă aş fi fost Scarlett, cu siguranţă m-aş fi temut. Sora mea este răpită, rămân cu un băiat pe care îl cunosc de doar câteva zile şi fug de tatăl meu care are nişte concepţii primitive. Nu e un scenariu pe care ţi l-ai dori.

Caraval

Însă Julian m-ar putea ajuta la nevoie.Sarcasmul şi inteligenţa mi-ar putea rezerva un loc în frunte în acest joc şi m-ar face să îmi găsesc sora mult mai uşor. Însă tarabele şi promisiunile înşelătoare păcălesc şi zăpăcesc, iar iubirea te orbeşte.

Lumea magică o voi putea explora. multitudinea de experienţe şi sentimente le voi trăi şi cel mai important: m-aş avânta în plasa neagră a nopţii, a alegerilor, aş purta rochii sclipitoare, unice.

the_two_sisters_of_caraval_by_jeanlee19-db13fnc.jpg


Una dintre cărţile preferate ale lui Scarlett ar fi cu siguranţă Regatul spinilor şi al trandafirilor. Ea s-ar putea oglindi în personajul lui Feyre, în lumea ei, în gândurile ei. I-ar arăta şi cât de curajos şi sigur pe tine trebuie să fii în situaţii critice.

1041824

A doua carte preferată ar putea fi Hoţul de cărţi de Markus Zusak. Liesel este un personaj foarte curajos care a trecut prin multe în viaţa ei şi ar putea fi un exemplu bun de urmat pentru Scarlett.

The_Book_Thief_1.jpg

Apoi, mă gândesc că i-ar putea plăcea Acest cântec neîmblânzit de Victoria Schwab. O alta capodoperă literară după părerea mea care i-ar putea schimba perspectiva asupra multor lucruri, ea fiind o carte creată tot într-o lume ficţională.

descărcare (2)

Ultima serie de cărţi care cred că i-ar plăcea ar putea fi seria Mara Dyer. Un personaj are nevoie şi de puţină distracţie, sare şi piper în viaţa lui, nu?Ei bine, cred că această serie ar fi alegerea perfectă pentru o seară cu sora ei, bănd un ceai sau o ciocolată caldă. Plus că Mara este un exemplu de cuteziciune iar Noah este un băiat la care multe fete visează (dar care rar există, ca să fim realişti :)))) ).

images (1)

Cred că mă asemăn destul de mult cu Scarlett, chiar dacă nu am o soră, mi-e foarte frică de circuri şi chestii de genul (mai ales de clovni) şi nu sunt chiar atât de curajoasă. M-am regăsit în felul ei de a fi, în unicitatea ei, în inteligenţa şi dârzenia de care a dat dovadă. E pur şi simplu un personaj special pentru mine, iar cartea va rămâne lângă inima mea pentru totdeauna.


Sper din suflet că v-a plăcut articolul!

Eu am fost Iuliana şi ne revedem în curând cu un nou articol! ❤ 

 

 

Lasă un răspuns

