Recenzie „Inima mea si alte gauri negre” de Jasmine Warga

Buna!Astazi am revenit cu o noua recenzie pentru cartea „Inima mea si alte gauri negre” de Jasmine Warga.In primul rand vreau sa le multumesc celor de la Herg Benet pentru ca sunt noii sponsori ai blogului si pentru ca mi-au trimis aceasta carte ( o puteti gasi aici ) .

Cateva detalii despre carte:

Numar de pagini: 328

Colectie: Passport

Data aparitiei: mai 2017

Autor: Jasmine Warga

Descriere: 

Aysel, o adolescentă de șaisprezece ani pasionată de fizică, este obsedată să-și planifice sinuciderea. Cu o mamă care nici nu o poate privi fără să se cutremure, colegi răutăcioși și un tată a cărui crimă a dat peste cap micul oraș, Aysel este pregătită să-și transforme „energia potențială” în neant.

descărcare (1)

Este doar o problemă, însă: Aysel nu e convinsă că are curajul s-o facă singură. Dar odată ce descoperă un site cu o secțiune care se cheamă Parteneri pentru Sinucidere, Aysel crede că a găsit soluția: un adolescent cu pseudonimul FrozenRobot (aka Roman), bântuit de o tragedie de familie, își caută și el partener.

19756034_316945275413164_718988298_n

Deși Aysel și Roman nu au nimic în comun, în scurt timp ajung să-și găsească fiecare locul în viața distrusă a celuilalt. Pe măsură ce planul lor de sinucidere începe să capete contur, Aysel se întreabă dacă într-adevăr vrea să meargă până la capăt. În cele din urmă, ea trebuie să aleagă între dorința de a muri și încercarea de a-l convinge pe Roman să trăiască, pentru a-și descoperi „energia potențială” împreună. Numai că Roman ar putea să nu se lase convins.

13413762

 

La inceput am fost interesata de aceasta carte, dar dupa ce am aflat ca in ea ni se prezinta o persoana care se confrunta cu depresia am fost si mai intrigata.

Cartea ne-o prezinta pe Aysel, o adolescenta aproape normala.Singurul lucru mai anormal ca sa spunem asa este ca tatal ei este un criminal si ca toata lumea din orasul ei stie asta, astfel nimeni nu vrea sa se imprieteneasca cu ea.

14043368._SY540_

Dar, intr-o zi, incepe sa navigheze pe site-ul numit Parteneri pentru sinucidere, unde il intalneste pe FrozenRobot aka Roman si simte ca a gasit intr-un final momentul in care sa-si puna capat zilelor.

Numai ca atunci cand il vede si il cunoaste mai bine pe Roman, simte ca nu mai vrea sa faca acest pas si simte ca vrea sa-l salveze si pe el in acelasi timp.

19755838_316945312079827_1307412799_n

Acest roman ne arata cat de neagra si de grea de purtat poate fi depresia, cat de greu este sa te simti singur in propria ta casa si chiar sa te simti singur pana si cu gandurile tale.Ne arata cum este sa fii agresat psihic in scoala, sa nu fii bagat in seama doar din cauza unei etichete pusa tatalui tau.

myheartandotherblackholes_

Mi-a aratat cat de greu este sa sa porti cu tine zilnic durerea in suflet si limaxul negru sa nu dispara nici macar in cele mai frumoase momente ale vietii tale.

Nu e ca și cum aș crede că am cea mai nenorocită viață din toată istoria omenirii. Nu sunt complet nebună. Știu că aș putea să mor acum de foame, într-o țară sfâșiată de război, pe undeva. Și chiar dacă Steve nu mă poate suferi, nu mă lovește sau ceva de genu’. Dar ceea ce oamenii nu pricep niciodată e că depresia nu este despre ceva exterior; e despre cum ești tu înăuntru. Ceva înăuntrul meu este greșit. Urât. Întunecat. Gol. De mine sunt speriată, dezamăgită, dezgustată.

Pun pariu că dacă mi-ai despica acum stomacul, limaxul negru al depresiei s-ar târî afară. ”

19656953_1973390219357285_3663609604557235920_n

(Sursa foto: Cutiadecarton) 

Roman nu numai ca i-a schimbat perspectiva din care privea viata, dar a si ajutat-o sa-si gaseasca din nou drumul si sa faca rost de un prieten care tine cu adevarat la ea.A facut-o sa observe binele din mama ei, din sora ei, si a facut-o sa se simta din nou in siguranta langa familia sa.Impreuna si-au regasit visele pierdute.

4de8e1c34edf03f5c9551747c7c1e9bb

Personajul meu preferat a fost cu siguranta Aysel, desi nu prea impartim aceleasi pasiuni.Mie nu prea imi placea fizica inainte sa citesc aceasta carte, dar acum a ajuns sa-mi placa putin.

Inima mea și alte găuri negre

(Sursa foto: Anca Zaharia/Irrefutabilis)

Apoi, mi-a placut extrem de mult de mama lui Roman.Ea e acea mama care iti face ciocolata calda cand ti-e frig, te intreaba de 1000 de ori daca ti-e foame, te urmareste in tot ce faci ca sa fie sigura ca nu faci prostii, coace biscuiti cand vin prietenii tai in vizita si gateste mancare din originea din care provine prietena ta doar pentru ca ii place sa faca asta, nu ca sa impresioneze.

4b39f3677d0dff3e903a19818769d728

Pe buna dreptate isi merita faima.Este o carte usoara ( am citit-o in cateva zile), potrivita pentru vara si cu personaje de care te indragostesti instantaneu ❤ ❤ .Desi la prima vedere pare dar o carte draguta este mai mult de atat.Este o carte ce ne arata cat de greu este sa treci prin depresie, dar sa o invingi in final.

18767729_1940353039327670_4127695378702216601_n

Si, trebuie sa recunosc, ultimele pagini au fost cele mai bune, desi intrasem in panica cand vazusem ce se intamplase.Si nu , nu veti afla de la mine daca are happy ending sau sad ending.Va las sa descoperiti singuri.

18813922_1938089989553975_3921460014280237813_n

Aceasta carte a primit de la mine 5 stele pentru ca merita din plin.O recomand cu tot dragul 🙂 ❤ ❤ ❤

Eu am fost Iuliana si ne revedem maine cu o alta recenzie ❤ ❤ 🙂

b3fe83ebd6ca3fd07acf8e11f69c9a52--black-holes-big-books

Lasă un răspuns

