Recenzie „Micuta Balerina” de Corina Cîndea

• Autor: Corina Cîndea
  • Editura: Librex
  • Pagini: 310
  • Descriere: „La cei aproape optsprezece ani, întreaga viață a Ryei se concentrează asupra unui singur lucru: dansul. Asta este ceea ce îi place și își dorește să facă în viitor. La doar douăzeci și doi de ani, Jay Hamilton își vede visul cu ochii: semnarea unui contract cu una dintre cele mai bune echipe de fotbal american, Dallas Cowboys. Și nu doar atât. Pe cale să câștige finala împreună cu echipa, tânărul fundaș este hotărât să facă tot ce îi stă în putință să câștige trofeul.Întâlnirea celor doi și atracția puternică pe care o simt unul față de celălalt îi pune în dificultate, cariera strălucită care li se întrezărește și de care sunt atât de mândri devenind un impediment, alături de presa care profită de povestea lor fierbinte. Rupți între două lumi care nu au nimic comun între ele, cea a dansului și a sportului, Jay și Rya sunt nevoiți să facă unele compromisuri. Să aleagă. Dar când o fac, s-ar putea să fie prea târziu…”

Parere:

Am terminat cartea in aproape doisprezece ore, si nu regret absolut deloc ca am dormit 3 ore noaptea. Am ramas profund uimita de felul in care autoarea a relatat povestea celor doi indragostiti. Desi i-am citit si celalalte carti(tin sa mentionez ca toate sunt uimitoare), aceasta parca a avut ceva in plus. E scrisa intr-un ritm lin, care pe mine una m-a captivat si relaxat atat de mult, incat nu mi-am dat seama ca trecusera 2 ore fara ca eu sa ma misc din locul in care citeam. Nu mai citisem de ceva vreme o carte de dragoste cu adevarat buna din toate punctele de vedere.

O minunata poveste de dragoste care iti intra in suflet imediat si te zapaceste prin simplitatea ei. Presarata cu putin din toate sentimentele posibile, te urca pe cele mai inalte culmi ale fericiirii, apoi te coboara putin, iar dupa te slata de mii de ori mai sus decat erai.

Micuta Balerina este povestea a doi tineri la poluri opuse. Ea balerina, el fotbalist; ea gingasa, el impunator; ea timida, el posesiv. Ambii insa iubesc ceea ce fac si ambii se indragostesc. Si ambii sunt un intreg doar impreuna.

Povestea de dragoste care se infiripa intre ei doi este peste limita imaginatiei. Te impresioneaza de la inceput prin felul in care persoanjele principale-Rya si Jay- reactioneata cand sunt impreuna, prin caracterul persoanjelor si prin rasturnarile de situatie aparute inca din primele capitole.

As vrea sa ma exprim mai mult cu privire la relatia dintre cei doi protagonisti, insa nu pot gasi cuvintele potrivite. Fiindca, relatia lor e mai presus de orice cuvant pe care noi il stim. As combina cuvintele minunat, surprinzator, dulce, nemaipomenit, lectie de viata si inca cateva si ar iesi ceva… nu stiu ce, dar cuvantul acela ar intrece cu mult perfectul. Oricat m-as chinui sa va fac sa ma intelegeti, nu voi reusi. Doar cartea va reusi sa va faca sa intelegeti la ce ma refer. Fiecare cuvant, fiecare privire a lor, fiecare cearta…totul isi are propria magie care nu poate fi reprodusa de o persoana ca mine.

Recunosc, e una dintre putinele carti care m-au facut sa ma uit la tavan, intrebandu-ma daca oamenii din realitate chiar pot simti o dragoste ca a lor. Ma intreb doar daca cineva ar rezista cu sentimente atat de puternice si unice. E una dintre acele carti care te fac sa mananci inghetata pe canapea, intrebandu-te ce trebuie sa faci pentru o relatie atat de perfecta.

Cartii ii aduce un mare plus si faptul ca e scrisa din mai multe perspective: a lui Jay, a Ryei, are cateva captiole scrise din perspectiva lui Shane(un alt tip indragostit de balerina noastra), iar prologul este scris la persoana a treia. Pe mine una, cartile cu mai multe perspective ma fac sa intelelg mult mai bine sentimentele persoanjelor, caracterul lor si chiar actiunea. Iti da ocatia sa intelegi situatia din puncte de vedere diferite.

O sa incerc sa nu va dau spoilere cu privire la actiunea cartii, dar o sa va spun ca totusi nu e genul de poveste de dragoste doar lapte si miere. Isi are piedicile ei. Insa mereu Jay si Rya ne vor arata ca iubirea adevarata chiar poate invinge orice. Iar cand obstacolele sunt invinse, iubirea lor se intareste de zeci de ori mai mult.

Si nu stiu daca scopul Corinei era sa ne dea si o lectie de viata, dar pentru mine asta a reusit sa faca. Felul in care Jay si Rya lupta pentru dragostea lor a fost pentru mine o lectie, fiindca in ultimul timp oamenii uita sa lupte cu adevarat pentru ceea ce isi doresc. Si o alta morala a fost cum cei doi faceau compromisuri pentru relatie. Si-au lasat la o parte egoismul si incapatanarea, chiar au renunat fiecare la cate putin din pasiunea lor, doar pentru a face relatia sa mearga. Iar sacrificul lor(desi sacrificiu nu cred ca e termenul potrivit) a avut doar urmari bune. Iar sfarsitul cartii e dovada ca fara sacrificii nu poti primi tot ce doresti. Si din fericire, ei au intelels asta inainte sa fie deja prea tarziu.

O sa termin prin a-i multumi enorm Corinei Cîndea pentru minunata sa carte. Deci, dragi cititori, sper ca v-am convins sa puneti cartea pe lista voastra de cumparaturi, fiindca orice gen de carti ati prefera, Micuta Balerina tot o sa fie pe placut vostru. Va spune asta o obsedata de carti fiction si sf. E o carte perfecta pentru un weekend linistit, mai ales acum, stand la caldura, dupa o zi lunga, cu o cana de ceai langa voi.

Oh, si inainte sa uit, cred ca in toata ‘cariera’ mea de cititor, voi asocia fraza „Taci si saruta-ma” Ryei.

Citate:

Mi-ai spus sa nu plang niciodata… Si nu am plans… Pana te-am cunoscut pe tine!

-Nimic nu ma poate tine departe de tine, iubito! Doar tu! Esti singura care ai putea sa ma alungi!

Si, pentru prima data, realizez ce vreau sa fac cu adevarat o viata: sa il privesc pe Jay. Sa fiu cu el! Nici dansul parca nu mai conteaza, nimic mu pare mai important decat sa fiu cu Jay!

Caci asta reprezinta Rya pentru mine: piatra mea de capatai. Esenta vietii mele. Locul spre care ma indrept de oriunde as fi. Femeia mea si sufletul pereche. Inceputul si sfarsitul. Ratiunea mea de a trai.

Cand nu credeam ca pot sa o iubesc mai mult decat o fac, imi da un motiv sa ma indragostesc mai mult de ea.

-Prefera sa te stie departe de el si fericita, asa cum meriti, decat alaturi de el luptandu-te pentru o clipa de fericire!

-Andreea