Interviu cu Silviu Urdea

           Buna! Astazi am revenit cu ceva mai diferit, mai exact cu un interviu. Dupa cum ati citit si in titlu, Silviu Urdea a fost de acord in a-mi raspunde la un mic interviu. Cu totii il stim pe Silviu datorita romanului sau „Nu ma tem” sau datorita numeroaselor stiri/interviuri in cadrul competitiilor sportive.15941114_581022855419956_4842655625276516222_n

Sper sa va placa!

  1. Cum este sa iti imparti viata intre scris si sport?

Scrisul și sportul sunt două lucruri total diferite, dar care mă reprezintă. În general, toamna-iarna scriu mai intens, iar primavara-vara o dedic sportului. Bineînțeles, când scriu nu înseamnă că nu mă mai antrenez, iar vara când am concursuri, nu înseamnă că numai scriu. Fac cele două lucruri pe parcursul întregului an, doar că variez în intensitatea lor.

 

  1. In timp ce parcurgi un drum lung, preferi sa citesti o carte sau sa asculti muzica?

Le prefer pe amândouă. Deseori, muzica îmi oferă starea pentru a citi.

 

  1. Iti mai aduci aminte care a fost cartea care ti-a adus fiorul lecturii?

Hmm. În general cărțile thriller-horror mi-au adus acel fior. Au fost mai multe, printre care Blaze de Stephen King, Biblia diavolului Dubell, etc.

 

  1. Cine a fost persoana care te-a indemnat sa scrii ?

Nu a fost o persoană anume la început care să mă îndemne. Însă, a apărut pe parcurs. Bernhard Moestl, scriitorul austriac vândut în peste 1milion de exemplare în toată lumea, mi-a fost și îmi este alături pe acest drum. Este mentorul meu.

 

  1. Cand ai observat ca ai talentul de a scrie carti?

Am observat asta abia după ce am auzit-o de la alte persoane spunându-mi-o.

 

  1. Ai avut momente in care ai fi vrut sa renunti la scris din cauza ca nu mai aveai inspiratie? Daca da, cine te-a ajutat sa treci peste acel obstacol?

Din momentul în care am scris primele pagini din Suflet pierdut (romanul meu de debut) și până în prezent, nu am avut nicioată probleme cauzate din lipsa inspirației. Un singur fapt care m-a demoralizat și m-a trezit puțin, a fost ignoranța și neseriozitatea multor edituri. Dar m-am adaptat.

 

  1. Unde iti gasesti inspiratia?

Mă găsește ea pe mine. De obicei seara, la miezul nopții, atunci îmi vin ideile și starea de a le pune pe hârtie. 80% din tot ce am scris, am făcut-o noaptea.

 

  1. Ai momente in care te antrenezi si esti cu gandul la o noua carte, sau la continuarea uneia ?

Da. Așa mi s-a întâmplat imediat după finalizarea primului roman. La fel s-a mai întâmplat în timp ce scriam la Războiul Legendelor, un epic-fantasy la care lucrez de multă vreme și care urmează să apară în toamna acestui an. Îmi venise în minte lucruri care să le adaug în volumul următor, dar și multe altele…

 

  1. Cum au reactionat apropiatii tai la prima ta carte publicata?

Toată lumea a fost surprinsă de acest lucru. Prima carte publicată este începutul. După părerea mea, nu te poți întitula scriitor, doar cu o carte scrisă. Mulți scriu o carte, o publică și atât. Pe urmă rămân dezamăgiți, renunță în a mai continua, dar rămân cu titlul de scriitor… pff. Abia după două-trei cărți, în care lumea te cumpără și ești apreciat, te poți considera un scriitor.

 

  1. Ce sfaturi le dai scriitorilor incepatori?

Să nu se teamă de eșec, pentru că de cele mai multe ori, eșecul este primordial în a creea ceva fantastic și unic, pe viitor. Eșecul ne învață ceea ce nu ne-ar putea învăța nimeni altcineva. El e cel mai bun profesor personal.

Și încă un lucru: trebuie să fiți răbdători, să oferiți timp manuscrisului pentru revizuire și să nu uitați că aveți de investit o grămadă, din toate punctele de vedere, dacă doriți să faceți asta.

Rămâneți aproape, Războiul Legendelor vine… și v-a aduce o grămadă de lucruri unice, care nu vor fi uitate prea curând!

15400516_1364153936951910_5517734938498042939_n

Multumesc Silviu pentru ca ai binevoit sa imi raspunzi la intrebari si mult succes in continuare! 🙂

-Alexandra

Un gând despre “Interviu cu Silviu Urdea

Lasă un răspuns

