Interviu cu Lavinia Calina

Buna!Am revenit cu un nou interviu!Acum o sa cititi interviul pe care i l-am luat lui Lavinia Calina,autoarea multor carti care vor aparea in poze in acest interviu.

1.Visezi scene pe care le scrii,locuri și personaje pe care le descrii în cărțile tale?

Nu tot timpul, cel mai des mi s-a întâmplat când scriam romanul Zona Zero. Cred că am avut 2 luni numai vise cu oameni ce fugeau de zombii, iar recent au revenit aceste vise (probabil din cauză că scriu Proiectul Zero, un fel de prequel pentru ZZ). În rest mă folosesc de imaginaţie sau de locuri ce există deja. Pentru că în cărţile mele acţiunea se petrece prin România folosesc peisaje pe care le+a văzut.
images-1
2.Cum ai reușit să scrii prima ta carte?

Cu greu 🙂 Mai ales că nu îmi imaginam că o să o public, mi-a luat cam 4-5 luni să o scriu şi asta pentru că se ţinea Marius de capul meu. Tot el a fost şi cel care a insistat să contactez editura. Acum e mai uşor să scriu, ştiu că sunt oameni ce aşteaptă continuarea unei serii şi nu vreau să+i las să aştepte… prea mult.
5kkp43
3.Cum ți-ai ales personajele,numele și infățișarea lor?

Personajele au apărut ele singure în mintea mea. E un proces simplu, ca să fiu sinceră atât personajele cât şi acțiunea din cărțile mele se nasc atât de firesc şi de natural că de multe ori eu am impresia că nu am niciun merit. Parcă doar stau la comp şi apăs niște butoane, iar altcineva îmi şopteşte în ureche ce să scriu.
2faa9849-4a04-4e4f-b02e-b16de8829194
4.Cum ai descoperit lumea fascinantă a cărților?
De mică îmi plăceau basmele, apoi am început să citesc cărţi de aventură, chestii obligatorii pentru şcoală, iar apoi am luat o pauză căci în liceu am descoperit băieţii, petrecerile şi motivările în Photoshop 🙂 Aşa că am renunţat o perioadă la pasiunea asta, am revenit însă după ce am terminat facultatea şi mă bucur că am luat această decizie.
images-2
5.Cum ți-au venit ideile pentru cărțile tale?

Ultimul avanpost(prima mea carte) s-a născut după ce am citit mai multe distopii a căror acţiune se petrecea în America şi am vrut să citesc una pur românească. Când nu am găsit cartea pe care o căutam, am decis să o scriu eu. De multe ori ideile îmi vin din cele mai simple lucruri şi în cele mai neașteptate momente.
7870473
6.Care este scriitorul care te-a marcat?

Nu pot spune că există un scriitor care să mă fi marcat, dar sunt mulţi pe care îi apreciez şi îi citesc cu multă plăcere.
untitled
7.Care este cartea ta preferată?

Nu am o carte preferată, nu pot alege doar una singură. Îmi plac mai multe, chiar dacă sunt stiluri sau genuri diferite. Fiecare carte are ceva aparte şi prefer să nu fac un clasament, cred că mi-ar lua prea mult să îl realizez.
descarcare-17
8.Ce te-a determinat să începi să scrii?

Habar nu am. A fost mai mult ca o provocare, căci eu nu am scris nimic, niciodată. Ultimul avanpost a fost şi prima mea tentativă de-a scrie ceva.

descarcare-4
9.Profesorii au avut vreo influență asupra ta?Te-au îndemnat să citești? 

Nu. Îmi pare rău că trebuie să o spun, pentru că am avut şi profesori buni (în liceu, în facultate la UVT a fost dezastru), dar majoritatea erau nişte fosile ce descurajau elevii de la orice activitate. Am avut foarte puțini profesori care chiar merită acest titlu. Restul veneau la şcoală de parcă erau vânzători la aprozar, plictisiţi, nervoşi, dictau dintr-un manual pagini întregi şi apoi se enervau că de ce tânăra generație nu pricepe nimic.
images-3
10.Cand erai mai mică citeai?

Când eram copil îmi citeau ai mei poveşti, probabil de acolo pasiunea pentru fantasy. Apoi am învăţat să citesc şi îmi alegeam singură titlurile.
neamul
11.Cum au reacționat cei din jur când ai început să scrii prima ta carte?

Nu au ştiut. Singurul care a ştiut a fost iubitul meu Marius, restul familiei a aflat cu vreo săptămână înainte să apară cartea pe piaţă. A fost un adevărat şoc, mai ales pentru tata care nu m-a crezut până nu i-am pus un exemplar pe masă.
descarcare-2
12.A fost greu până ai găsit o editură care să vrea să-ți publice cărțile?

Nu chiar. Herg Benet a fost prima editură pe care am contactat-o, iar după ce le-am trimis manuscrisul mi-au dat răspunsul în 2 zile. Le-a plăcut cartea şi în câteva luni au şi publicat-o.
df
13.Ce sfaturi ai da pentru cititorii care ar vrea să scrie?

Să nu renunţe la visul lor şi să scrie pentru ei, nu pentru a-i impresiona pe alţii, dar cel mai important să îşi găsească prima dată o slujbă din care să trăiască şi apoi să scrie.
9287f206939a267818ecdc1646699aef
14.Care este genul tău preferat?

Având în vedere că am o serie fantasy (Neamul Corbilor) una distopică (Ultimul avanpost) şi un post apocaliptic cu zombii (Zona Zero), cred că SF şi Fantasy sunt preferatele mele.
d3
15.Te pasionează arta sau muzica?Dacă da,spune-ne cum a inceput să-ți placă.

Îmi place muzica, deşi nu am vreun talent ascuns în acest domeniu, mă mulţumesc să o ascult. În principiu ascult metal, dar asta nu înseamnă că detest alte genuri. Ascult cam orice 🙂
10295113_725465064157130_2548917572694136988_o
16.Și în final,viața ta s-a schimbat după ce cărțile tale au devenit cunoscute?

Dacă te referi la faptul că primesc mesaje pe net în care diverse persoane îmi spun că le-au plăcut cărțile mele, că mai dau câte un interviu prin bloguri sau pe la TV, atunci… da, viaţa mea s-a schimbat puţin. E destul de plăcut să te trezeşti în miez de noapte cu mesaje de la oamenii ce te citesc, chiar dacă te înjură că le-ai omorât personajul preferat. Ei sunt motivul pentru care scriu în continuare.

10511453_691425144227789_7018162470720840706_o

Iti multumim,Lavinia,pentru toate raspunsurile frumoase care ni le-ai acordat si ca ne-ai dat ocazia sa aflam mai multe lucruri despre tine❤❤❤ .Sa aveti o noapte faina in continuare!

-Iuliana

Un gând despre “Interviu cu Lavinia Calina

Lasă un răspuns

