Recenzie „Iti voi darui soarele” de Jandy Nelson

Nume original: I’ll give you the sun

Autor: Jandy Nelson

Editura: Epica

Anul aparitiei: 2014

Numar de pagini: 412

Descriere:
„Jude si fratele ei geaman, Noah, sunt extrem de apropiati. La varsta de treisprezece ani, il gasim pe Noah, un baiat singuratic, retras, care deseneaza intruna si care se indragosteste de carismaticul baiat din vecini, in vreme ce neastamparata Jude este plina de semne de buna purtare, se da cu un ruj rosu aprins si vorbeste intruna, ca pentru amandoi.
Trei ani mai tarziu, insa, la saisprezece ani, Jude si Noah de-abia isi mai vorbesc. Intre cei doi gemeni s-a petrecut un lucru care a reusit sa-i trimita pe fiecare pe cai diferite si dramatice in acelasi timp… asta pana cand in viata lui Jude isi fac aparitia un baiat chipes, arogant si distrus, si inca o persoana – o forta noua si imprevizibila.
Primii ani sunt relatati de catre Noah. Povestea anilor de mai tarziu ii apartine lui Jude. Insa gemenii nu stiu ca fiecare detine doar o jumatate din poveste, iar daca s-ar putea regasi unul pe celalalt, ar avea sansa de a crea din nou lumea pe care au pierdut-o.”

Parerea mea:

Cartea aceasta m-a facut sa trec prin milioane de stari diferite.Am ras, am plans, mi s-a frant inima si am sarit in sus de bucurie in acelasi timp.

Noah, e un baiat special, care m-a facut sa ma indragostesc de arta.Are o personalitate deosebita, citeam pe nerasuflate partile scrise din perspectiva lui.Ador pasajele cand el picteaza in minte si ne impartaseste si noua, facand „PORTRETE” sau „AUTOPORTRETE”.

„(PORTRET:Baiatul care a plecat cu marea)”

„(AUTOPORTRET:Un baiat plonjeaza intr-un lac de lumina)”

(PORTRET,AUTOPORTRET:Gemeni:Farul proiector de lumina si farul proiector de intuneric)”

Jude, de asemenea, face arta.Dar intr-un alt mod:sculptand.

Cei doi si-au impartit lumea cand erau mici, lucru care mi-a placut enorm de mult, Jude fiind in stare sa dea copacii, stelele, oceanele si soarele in schimbul unui portret superb facut de fratele ei.

Am ramas cu florile.”


Un alt lucru impresionant din carte este relatia dintre Noah si baiatul din vecini, Brian.

Cand oamenii se indragostesc, izbucnesc in flacari.”

Sunt atat de frumosi impreuna, iar relatia lor este atat de profunda.Scriitoarea a reusit sa ma faca sa tin la toate aceste personaje, dar la relatia lor mult mai mult.

Jandy Nelson a scris o carte minunata, care a devenit preferata mea, si pe care o recomand din tot sufletul.

Alte citate:

„O inima franta e o inima deschisa.”

„Realitatea este coplesitoare.Lumea s-a incalcat cu un pantof prea mic.Cum de o suporta oamenii?”

Ca sa existe miracole, trebuie mai intai sa vezi miracolele.”

Cand gemenii sunt despartiti, sufletele lor pleaca pe furis pentru a se regasi.”


5/5 stele

-Tina

 

 

 

 

 

 

6 gânduri despre “Recenzie „Iti voi darui soarele” de Jandy Nelson

  1. Cartea asta tin minte ca mi-am cumparat-o in urma cu un an, si mai mult din cauza copertii, pentru ca deh, mi-a placut cat de colorata era! Dar abia mai apoi dupa ce am citit-o mi-am dat seama ce comoara se ascunde in spatele acestor coperti… Chiar am ramas marcata de povestea celor doi frati, si m-am indragostit de picturile si imaginile pe care Noah ni le arata in prima jumatate a cartii. Este o adevarata explozie de culoare si de sentimente ascunsa printre randuri, si da, este una dintre cele mai bune carti pe care am citit-o vreodata!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Hmmmm…. nu prea-mi plac cartile dulci, insa cartea asta pare sa fie misto, interesanta. Imi place ca are o poveste care promite, pare sa fie o poveste frumoasa.

    Apreciază

Lasă un răspuns

