Recenzie „Matilda” de Roald Dahl

In articolul de azi voi recenzia cartea „Matilda” de Roald Dahl.

In urmatoarele randuri va voi prezenta cateva detalii despre carte.

  • Pagini:269
  • Autor:Roald Dahl
  • Titlu original:Matilda
  • Descriere:Roald Dahl,scriitor indragit in toata lumea pentru personajele si povestile lui,a creat in Matilda copilul care a inspirat generatii intregi de cititori.Neinteleasa de cei din jur,nici macar de proprii parinti,care ii reproseaza ca se uita prea putin la televizor,Matilda nu e totusi deloc neajutorata:pune la cale tot felul de farse si,cu ajutorul cartilor preferate,calatoreste in toate colturile lumii.Ambitioasa si amuzanta,Matilda este o fetita care reuseste sa-si schimbe viata si ne invata sa nu facem niciodata lucrurile pe jumatate.

Sincer sa spun,eu ma aseman foarte mult cu Matilda,Prefer sa citesc in loc sa ma uit la televizor.In ziua de azi,sunt numai prostii la televizor.Asa ca aleg sa ascult muzica si sa citesc o carte buna.

Aceasta carte mi-a placut extrem de mult.Matilda e o fetita atat de isteata si vesela,incat e unul dintre personajele principale.N-am reusit sa vizionez filmul  inca dar cand voi avea mai mult timp liber,il voi viziona cu drag.

Parintii ei mi s-au parut superficiali,si nu mi-a placut afacerea tatalui ei.Prostea oamenii.Iar pe fratele ei,l-am urat,asa ca ei meritau sa fie pacaliti de Matilda pentru ca o cicaleau in fiecare zi.

Parintii ei nu mi-au placut si din alt motiv.Atata timp cat un copil este interesat de lectura si se simte mai in largul lui cu o carte in brate decat holbadu-si ochii la un ecran,ar trebui sa-l lasi sa-si dezvolte pasiunea pana in panzele albe.Parintii mei sunt total de acord sa citesc o carte,ba chiar imi cumpara si carti.Deci,da,nu poti incuraja un copil sa se holbeze ore intregi la televizor in loc sa citeasca o carte.E total prostesc.In felul asta,unde o sa ajunga societatea?Hai daca tot o luam pe partea asta sa legam scoala de gard,sa o ungem cu slanina si sa o dam papa la caini.E absurd!

In schimb,pe domnisoara Honey am placut-o de la primele pagini citite despre descrierea ei.Imi seamana foarte mult cu o profesoara de la scoala,iar un profesor ca domnisoara Honey n-ar trebui sa lipseasca din nicio scoala.

Domnisoara Trunchbull mi s-a parut prea exigenta pentru niste copii de clasa a 2-a (sper ca nu am gresit si ca e in clasa a 2-a),batand-ui si aruncand-ui pe geam.

Finalul mi s-a parut unul neasteptat si frumos,am fost impresionata.

Am sa-i dau acestei carti 4.5 flori de liliac din cauza comportamentului domnisoarei Trunchbull,ea a „stricat” putin cartea,dar,in rest,mie mi-a placut.

Puteti gasi aceasta carte pe site-ul editurii Arthur sau pe site-ul elefant.ro .

Lasă un răspuns

